Ev yapımı Boss DS-1 Keeley Seeing Eye & Ultra Mod


Bu bildiğiniz Boss DS-1 pedalının Robert Keeley (ünlü pedal üreticisi ve modifiyecisi) tarafından geliştirilmiş "Seeing Eye" ve "Ultra" modlarının uygulanmış hali. Birebir aynısı değil. Kullandığımız malzemeler farklı markalardan aynı değerler... Sadece 2 direnç Türkiye'de bulunmadığı için en yakın değerlerden seçildi. Bunun dışında kutu tasarımımız farklı.

Pedalın eski DS-1'le pek alakası yok. Video ton aralığını ve karakterini yeterince anlatıyor...

Pedalı anlatacak olursam, solda yan yüzde duran pot Tone potu, değişiklik olsun diye yana aldım. Onun yerinde Ultra modunun LED'i var. Onun altında TONE yazısının "O" harfinin yerinde SEM'in LED'i var. Level knobunda değişiklik yok. Onun üstünde pedalın devrede olup olmadığını gösteren mor renkli 5mm lik çok parlak LED var. Onun yanında drive potu var, saat 9'dan sonra çok ciddi logaritmik artış var, çok fazla drive veriyor o arada... Onun altında bir SEM VE Ultra mod arasında geçiş yapmanızı sağlayan anahtar var, üstteyken SEM, alttayken Ultra Mod açık.

Seeing Eye modu sürekli açık oluyor, eğer seçerseniz Ultra modu onun üzerinden çalışıyor. Videoyu izleyerek (özellikle pot hareketlerini) fikir edinebilirsiniz...

Modifikasyonun en zorlu kısımları eski elemanları sökmek ve yeni devreyi tekrar kutuya koymak (sığdırmak). Özellikle Boss pedallarla çalışmak da ayrıca zor... Çok fazla kablo, eleman, dar alan... Pedalın elinizde kalma ihtimali çok yüksek, bu yüzden ikinci el bir pedal alarak işe giriştim. Bazı yerlerini özellikle çizdim, eskittim... "Belki satarım" diye düşünerek fazla da abartmadım. ehehe

İlk kayıtta Cort Turkish Edition gitar kullandım. Sürekli Seymour Duncan Invader SH-8 köprü manyetiği açık. Amfi Trace Elliot Tramp, Vintage30 hoparlörden duyuyorsunuz sesi. Amfiden bir miktar reverb verdim. Ses ve görüntü kaydında Canon IXUS40 makine kullandım.

http://youtube.com/watch?v=pLrfi_ggfWo

İkinci kaydı farklı ayarlarla yaptım. Gitar Washburn BT4. Kaydın ilk başında stok sap tek bobinlı manyetik var. Son 20 saniyede köprü Bill Lawrence L500XL var.

http://youtube.com/watch?v=-k06BO5Z3ts

Bunlar da pedalın farklı açılardan fotoğrafları:









No comments: